ABOUT

13-17OKT

21

Το  2ο Thessaloniki Design Week  πραγματοποιήθηκε 13-17  Οκτωβρίου 2021. Η διοργάνωση στέφθηκε με μεγάλη επιτυχία, με πολύ θετικές εντυπώσεις από επισκέπτες, συμμετέχοντες, αλλά και από τους φορείς που συνέβαλαν στην υλοποίησή του.

Μέσα από το πλούσιο πρόγραμμα των εκδηλώσεων δόθηκε η ευκαιρία να αναπτυχθεί ένας πλούσιος διάλογος πάνω στα θέματα του σχεδιασμού, της δημιουργίας και της παραγωγής.

 Καινοτομία  είναι να βλέπεις
αυτό που βλέπουν οι άλλοι
και  να σκέφτεσαι 
αυτό που δεν έχει σκεφτεί κανείς.

Dr. Albert Szent-Györgyi (1893-1986)

DESIGN  

Περί Design

Υποβολή πρότασης

H γενική έννοια του σχεδιασμού-design αφορά σε κάθε κλίμακα στον χώρο, τα αντικείμενα και τις εικόνες που μας περιβάλλουν, αγγίζει τις αισθήσεις μας και κάθε πτυχή της ζωής και της καθημερινότητάς μας.

Το design, όμως, δεν είναι μόνο αυτό που βλέπουμε, αλλά πολλά περισσότερα. Eίναι διαδικασία, αλλά και αποτέλεσμα. Είναι η ικανότητα του ανθρώπου να βάζει στόχους και να βρίσκει τρόπους να τους επιτύχει.

Το design, ως εικόνα, αίσθηση και σύγχρονη έκφραση, ακουμπάει σε ένα πλήθος δραστηριοτήτων της κοινωνίας, του περιεχομένου μιας πόλης και εν τέλει καθορίζει την ποιότητα της ζωής και της καθημερινότητας των κατοίκων της.

Ο σχεδιασμός-design υπεισέρχεται σε μία σειρά τομέων: από τη μεγάλη κλίμακα και την αρχιτεκτονική έως το σχεδιασμό του μικροαντικειμένου, από την προβολή και το branding εταιρειών, έως το καλλιτεχνικό έργο και τις μορφές του. Υπεισέρχεται σε όλες τις πτυχές του ευ ζην, σε καθετί που μας περιβάλλει και κινούμαστε μέσα σε αυτό, το φέρουμε ή το φοράμε, στις νέες τεχνολογίες και στην πληροφορία που δεχόμαστε ή εκπέμπουμε καθημερινά στο πλαίσιο της ψηφιακής εποχής.

Ενδεικτικά αναφέρονται, όπως διεθνώς έχουν οριστεί οι τομείς του σχεδιασμού-design:

 Δημιουργικότητα  είναι
να σκέφτεσαι νέα πράγματα.
 Καινοτομία  είναι
είναι να κάνεις νέα πράγματα.
Theodore Levitt (1925-2006)
INNOVATION  

Περί Καινοτομίας

Υποβολή πρότασης

Καινοτομία στο σχεδιασμό θεωρείται η δημιουργία σχεδίων που αποτελούν «άλμα» προς το μέλλον. Η καινοτομία είναι τεχνολογική και πολιτιστική εξέλιξη, ο ατελείωτος αγώνας για την επίλυση απλών και περίπλοκων προβλημάτων προς όφελος του ατόμου. Αυτό περιλαμβάνει τομείς που θεωρούνται παραδοσιακά σχεδιαστικοί, αλλά και τη χρήση σχεδιασμού και σχεδιαστικής σκέψης για την αντιμετώπιση της καινοτομίας σε τομείς όπως η αρχιτεκτονική, η μηχανική και η ανάπτυξη λογισμικού. Τα ακόλουθα είναι  κοινά είδη καινοτομίας σχεδιασμού :

DESIGN  

Στόχοι & Όραμα

 

Το Thessaloniki Design Week καθιερώθηκε ως ένας θεσμός για την πόλη δίνοντας τη δυνατότητα έκφρασης, προβληματισμού και συνεργειών σε όλους τους τομείς και τις πλευρές της δημιουργικότητας. Αποτελεί έναν χώρο ευκαιριών και εξωστρέφειας για την επιχειρηματικότητα του τόπου με πολλούς τρόπους. Προκύπτουν, έτσι, πολλαπλά οφέλη ευρύτερα σε ποικίλους τομείς, όπως τον τουρισμό και τον πολιτισμό, από ένα γεγονός που η διεθνοποίησή του μπορεί να αποφέρει υψηλή επισκεψιμότητα.

Το Thessaloniki Design Week έχει ως  κεντρικούς στόχους , μέσω μιας σειράς εκδηλώσεων:

  • να αναδείξει το σημαντικό δυναμικό της πόλης και της χώρας που ασχολείται με όλες τις πτυχές του design,
  • να ενισχύσει και να εισαγάγει νέα μοντέλα διαδικασιών στη δημιουργία και στον σχεδιασμό προϊόντων και υπηρεσιών,
  • να αναπτύξει την έρευνα, τους προβληματισμούς, τις δυναμικές και τις αναζητήσεις για όλες τις εφαρμογές που ο σχεδιασμός υπεισέρχεται,
  • να προκαλέσει ευκαιρίες και προοπτικές σύνδεσης της δημιουργικότητας με την επιχειρηματικότητα, την παραγωγική διαδικασία, την εγχώρια και διεθνή αγορά και να δώσει νέες διεξόδους στους δημιουργούς στις παρούσες συνθήκες.

Το όραμα είναι το Thessaloniki Design Week να λειτουργεί σε πολλά επίπεδα ως μία  συμμετοχική πλατφόρμα  ενός ευρέως φάσματος φορέων, επιχειρηματιών, ατόμων, επιστημόνων και ομάδων που δραστηριοποιούνται στις δημιουργικές βιομηχανίες, ως ευκαιρία ανάπτυξης έρευνας και καινοτομίας και παραγωγής νέων προτάσεων, προϊόντων και υπηρεσιών, ως εργαλείο έκφρασης, εκπαίδευσης και επαγγελματικής ανάπτυξης, αλλά και εξωστρέφειας της πόλης και του δυναμικού της, συνδέοντάς την με αντίστοιχους φορείς, ιδρύματα και διοργανώσεις του εξωτερικού.

Έμφαση δίνεται στην  ανάπτυξη συνεργασιών  με αντίστοιχες διοργανώσεις και φορείς, στην παρουσίαση-επαγγελματική προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών ελλήνων δημιουργών στο εξωτερικό, στην προώθηση-εξαγωγή ελληνικών παραγωγών, εκδηλώσεων, εκθέσεων, στην ανάπτυξη συνεργειών για συμμετοχή σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα και, γενικότερα, στην αναζήτηση κάθε μορφής συνεργασίας για την προβολή και προώθηση της ελληνικής δημιουργικότητας.

 Βασικές επιδιώξεις  αποτελούν ακόμα:

  • Η ένταξη της Θεσσαλονίκης στον θεσμό των Creative Cities της UNESCO.
  • Η διαφύλαξη και αξιοποίηση της βιομηχανικής και παραγωγικής κληρονομιάς της πόλης και της χώρας σε τομείς όπου ο σχεδιασμός έχει καθοριστικό ρόλο.
  • Η σύνδεση του επιστημονικού και παραγωγικού δυναμικού των Ελλήνων του εξωτερικού με το εδώ ανάλογό του, με συνεργασίες και κοινά έργα.
INSPIRATION  

ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ

 
ΟΡΓΑΝΩΣΗ/ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ
Συνδιοργάνωση
Υπό την Αιγίδα
ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
Χορηγοί
Χορηγοί Επικοινωνίας
Χορηγοί Φιλοξενίας